poniedziałek, 27 maja 2013

Murzynek z dżemem

Po Zebrze nie ma śladu, a zjadłoby się coś słodkiego:) Dzisiaj mam ochotę na coś kakaowego i wilgotnego, więc padło na tego murzynka. Przepis znalazłam na kotlet.tv, ale jak zwykle dostosowałam go do swoich upodobań:) Zazwyczaj używam proszku do pieczenia, ale niestety nie zauważyłam, że mi się skończył:) i dlatego zastąpiłam go sodą oczyszczoną - powinno wyjść równie dobre.


Składniki:
230g masła
3/4 szkl. cukru
4 czubate łyżeczki kakao ciemnego
5 łyżek mleka
1,5 szkl. mąki
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
4 jajka
3 łyżki dżemu - ja dodałam prażone jabłka, które zrobiłam na jesień
wiórki kokosowe

Sposób wykonania:
1. Masło, cukier, kakao i mleko rozpuścić w rondelku, nie gotować.

2. Białka ubić na sztywno, następnie dodać mąkę, sodę, żółtka i dżem oraz przestudzoną masę kakaową (4/5 masy, resztę zostawiamy do polania ciasta).

3. Miksujemy całość i wlewamy do formy - typu keksówka, wkładamy do piekarnika na 200 stopni i pieczemy ok 45 minut.




4. Po upieczeniu i przestudzeniu polewamy podgrzaną pozostałą masą i posypujemy wiórkami kokosowymi.
Smacznego!




1 komentarz: