piątek, 24 maja 2013

Smaki dzieciństwa- Zebra


Ciasto Zebra jest moim pierwszym ciastem które zrobiłam sama jako dziecko - nie pamiętam ile wtedy miałam, robiłam zgodnie z przepisem, bardzo ładnie mi wyrosło ale pamiętam, że wyszło bardzo słodkie.
Trochę zmodyfikowałam kilka przepisów i powstała moja wersja Zebry:

Składniki:
5 jajek
1/2 szkl cukru
2,5 szkl mąki
cukier waniliowy
1 szkl oleju
1 szkl wody - ja używam lekko gazowanej
3 łyżeczki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 czubata łyżka mąki

Sposób wykonania:

1. Oddzielić żółtka od białek, białka ubić na sztywną pianę i dodawać stopniowo cukier i żółtka.
2. Dodać stopniowo mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, olej oraz wodę.
3. Ciasto podzielić na dwie części - do jednej dodać kakao i odrobinę proszku do pieczenia a do drugiej łyżkę mąki.
4. Wysmarować tortownicę - ja to robię olejem- i wlewać po 2 łyżki ciemnego ciasta i jasnego. Piec ok 60 minut w 180 stopniach.



Wyjąć, odczekać aż trochę przestygnie i rozkoszować się smakiem:)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz