czwartek, 27 czerwca 2013

Pleśniak

Został mi ostatni słoiczek mojego ulubionego domowego kwaskowego dżemu z czarnych porzeczek bez dodatku cukru, więc postanowiłam upiec ciasto, w którym ten dżem "nie zginie". Wybór padł na smaczny i prosty pleśniak.




Składniki:
3 1/2 szkl. mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
masło
1/2 szkl. cukru
cukier waniliowy
4 żółtka
2 łyżki śmietany lub jogurtu naturalnego
2-3 łyżeczki kakao

1/2 budyniu malinowego bez cukru
2 łyżeczki cukru
4 białka
dżem

Wykonanie:
 1. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, dodajemy margarynę, siekamy nożem, dodajemy cukier, cukier waniliowy, żółtka, śmietanę i wyrabiamy ciasto.

2. Ciasto dzielimy na 3 części, do jednej dodajemy kakao i wyrabiamy do uzyskania jednolitej masy. Ciasto kakaowe i jedno białe wkładamy do lodówki.


3. Trzecią część ciasta rozkładamy na blaszce do pieczenia (ja wykładam folią aluminiową i smaruje odrobiną oleju). Na ciasto rozkładamy dżem (ja dodałam jeszcze żurawinę, żeby lekko osłodzić smak dżemu). Wyjmujemy kakaowe ciasto i rwiemy na małe kawałki i układamy na warstwę dżemu. Białka ubijamy, dodajemy budyń i ok 2 łyżeczki cukru. Po wymieszaniu nakładamy na warstwę kakaowego ciasta, a następnie na to pozostałe jasne ciasto.
Mi wyszło trochę dużo ciasta kakaowego więc 1/3 tego ciasta dodałam na górę i powstał łaciaty pleśniak:)
Całość wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na 50 minut.
Smacznego !




2 komentarze:

  1. Wspaniałe ciacho,uwielbiam,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje ulubione ciasto z dzieciństwo, gdy je jem rozpływam się w całości! Z domowych dżemem morelowym też wychodzi wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń