czwartek, 11 lipca 2013

Czekoladowe muffinki z malinami

Czekolada i maliny to jedno z moich ulubionych połączeń. Będąc na targowisku, kupiłam opakowanie malin, oczywiście jak to zwykle bywa większość zjadłam pod pretekstem spróbowania czy dobre :D Na ciasto trochę za mało zostało, więc zrobiłam muffinki.


Składniki:
1 3/4 szkl. mąki,
1/4 szkl. cukru,
cukier waniliowy,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
1 łyżeczka sody oczyszczonej,
1/4 szkl oleju,
3/4 szkl jogurtu,
1 jajko,
maliny,
1/2 czekolady gorzkiej - można dać więcej - ja miałam tylko tyle do dyspozycji :)
2 łyżki mleka.



Sposób wykonania:
1. Łączymy składniki suche w większej misce:  mąka, cukier, proszek do pieczenia, soda. W drugiej mniejszej miseczce łączymy składniki mokre: olej, jajko, jogurt. Do małego garnuszka kruszymy czekoladę i dodajemy ok 2 łyżek mleka, umieszczamy nad małym płomieniem ciągle mieszając, albo rozpuszczamy w kąpieli wodnej (jak kto woli).

2. Do suchych składników wlewamy mokre, mieszamy a następnie dodajemy rozpuszczoną czekoladę i mieszamy do uzyskania jednolitej masy.

3. Do foremki na muffiny wkładamy papierowe papilotki i nakładamy po jednej łyżce masy, następnie po 2-4 maliny i na to kolejna łyżka masy. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy ok 20 minut.


Smacznego !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz