środa, 6 listopada 2013

Ciasteczka owsiane z żurawiną i gorzką czekoladą

Dawno nie robiłam ciasteczek owsianych, więc ostatnio stwierdziłam, że przyszedł na nie czas:) Znalazłam zapisany na kartce przepis a tam same składniki bez jakiejkolwiek wartości liczbowej. Więc zastosowałam sprawdzoną miarę "na oko", dążąc do uzyskania lepkiej i dającej w miarę się uformować konsystencji.
Na zdjęciach nie widać kawałków czekolady, ponieważ po wlaniu gorącej roztopionej margaryny, czekolada też się roztopiła.




Składniki:
500-600g płatki owsiane górskie,
ok 200g/230g masło lub margaryna
żurawina-ilość dowolna,
czekolada gorzka-ilość dowolna-ja dodałam 1/2 tabliczki,
1 szklanka mąki,
ok 200g wiórków kokosowych,
miód-w zależności jak chcemy mieć słodkie, ja dodałam cukier,
łyżeczka sody oczyszczonej

Możemy dodać też orzechy, ananasa kandyzowanego, bakalie, co kto lubi.

Wszystkie składniki wsypujemy do miski, mieszamy, wlewamy roztopione masło/margarynę, dodajemy miód/cukier i mieszamy dokładnie do uzyskania konsystencji pozwalającej uformować ciasteczka. Ja to robię tak, że najpierw formuję kulkę mocno uciskając w dłoniach a następnie "rozplaszczam":)
Układam na blaszce i piekę ok 30 min, w 180-190 stopniach.




Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz